...............SELAMAT DATANG KE LAMAN PENDIDIKAN CIKGUJUMRAH.COM..................................................................................KONGSIKAN SUPAYA LEBIH RAMAI MENDAPAT MANFAATNYA......................................

30 December 2017

Rancangan Pengajaran Tahunan 2018

Image result for 2018


Assalamualaikum... w.w.. dan Salam Sejahtera...

Tinggal beberapa hari saja lagi tirai 2017 akan berlabuh...
2018 akan menyusul...

Sedih sebab dah berjauhan dengan my bestie Ainul Husna... huhhuuhuh dan sedih sebab akan meninggalkan SK Simpang Pulai... huhuhuhuhuhuhuhuuhuhuhuu

Semoga kita semua pendidik diberi kesihatan yang baik untuk kita terus berbakti kepada anak bangsa kita supaya menjadi insan yang berguna di masa hadapan.. insyaallah..

Kalau melihat entry saya pada tahun ini boleh dibilang dengan jari.. sangat sedikit, Busy dengan urusan master dan pelbagai lagi, masa yang ada memang saya habiskan bersama dengan suami dan keluarga tercinta, tak sempat nak duduk menghadap komputer.. maaf noh kepada yang ternanti2...

Okey, saya ingin berkongsi hasil dapatan RPT saya dari beberapa group dan juga laman sesawang khas untuk peminat blog saya ni (cia cia cia... ada peminat konon.. ada kah?)

So korang boleh la klik pada pautan dibawah mengikut Tahun yang korang ajar yer...

Jangan lupa share... supaya ilmu dan pahala mengalir seperti air di sungai.. amin..
Moga2 saya dan orang yang berkongsi dapatan ini mendapat pahala yang tak diduga... amin

Terdapat beberapa mata pelajaran yang belum ada dan belum dijumpai oleh saya.. hahahahaha
so mungkin anda masih boleh guna yang tahun lepas, so boleh lihat RPT 2017 yang pernah saya konsikan atau klik DI SINI

Kalau korang ada RPT yang saya tak ada boleh lah emailkan kepada saya untuk kita panjangkan lagi pahala dan ilmu yang bermanfaat tu yer... nah email saya ;

cikgujumrah13@gmail.com

T.E.R.I.M.A.  K.A.S.I.H


TAHUN 1
TAHUN 2

Bahasa Malaysia

Phonics

English Year 2 Sceme Of Work

Bahasa Inggeris

Matematik Contoh 1

Matematik Contoh 2

Matematik Contoh 3

Dunia Sains dan Teknologi

Bahasa Arab

Pendidikan Islam Penggal 1

Pendidikan Islam Penggal 2

Pendidikan Moral

Pendidikan Jasmani SEMAKAN

Pendidikan Jasmani Contoh 1

Pendidikan Kesihatan Semakan

Pendidikan Kesihatan Contoh 1

Pendidikan Kesenian

RPH Pendidikan Kesenian


DUAL LANGUAGE PROGRAMS (DLP)

Mathematics

Science 

#UPDATE 31/12/2017: RPT Phonics and sceme of work for Year 1 and Year 2 sumbangan dari kawan saya masa buat kolokium pendidikan peringkat daerah iaitu kak AsnidaAbdullah. Terima kasih diucapkan kepada cikgu Linz Hussin atas perkongsian RPT BI for Year1&2.
terima kasih...

(Tahun 2 merupakan KSSR Semakan, so beberapa RPT masih belum lengkap, Jika kawan2 dah buat, boleh emailkan kepada saya untuk saya masukkan di dalam blog ini. TQ)



TAHUN 3
TAHUN 4
TAHUN 5
TAHUN 6


DUAL LANGUAGE PROGRAMS (DLP)

Mathematics

Science 


Selamat mendownload ya...

Jangan lupa share...

Tq

29 comments:

  1. Assalamualaikum cikgu.. saya mohon share RPT untuk KSSR (Semakan 2017) ya cikgu dalam blog saya.. boleh tak cikgu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silakan... semoga dapat membantu rakan-rakan yang lain

      Delete
    2. Ohh ya cgu.. RPT utk Bahasa Inggeris Tahun 1 dan Tahun 2 tu rasanya tak valid suda.. sbb guna silabus baharu.. CEFR..

      Delete
    3. Yeke... kalau ada yg terkini sudilah kiranya cikgu share kat sy dgn mengantar ke email yang telah sy berikan di atas. Tq

      Delete
    4. Assalamualaikum cukgu..sy Cikgu Siti Halimah Md. Zain. Mohon kongsi RPH Kesenian Tahun 2 2018. Terima kasih cg atas perkongsian.

      Delete
  2. Terima Kasih Cikgu Jumrah atas perkongsian bahan & maklumat...

    ReplyDelete
  3. Salam cikgu... Utk pendidikan khas xde ye cikgu...

    ReplyDelete
  4. Asslamualaikum cikgu, Terima kasih diatas perkongsian semoga segala urusan cikgu dipermudahkan... aminn.

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah.. terima kasih cikgu.. banyak membantu.. semoga dipermudahkan segala urusan.. amin.

    ReplyDelete
  6. Minta izin muat turun RPT BM Th. 3 ye puan yang budiman.

    ReplyDelete
  7. Terima kasih atas perkongsian RPT mata pelajaran DLP tahun 2, sangat membantu saya dalam menyediakan RPT . Semoga usaha puan diberkati Allah swt dan dipermudahkan segala urusan.

    ReplyDelete
  8. salam cikgu jumrah, ada rpt untuk pendidikan dunia muzik thn 2 tak?
    mohon izin share rpt yg sedia ada ni ya. semoga Allah merahmati..

    ReplyDelete
  9. Terima kasih dengan semua rpt yang ada. Semoga sentiasa diberi rahmat Allah atas usaha yang dijalankan.

    ReplyDelete
  10. TERIMA KASIH CIKGU JUMRAH. SANGAT MEMBANTU. MOGA ALLAH MERAHMATI ANDA SEKELUARGA......

    ReplyDelete
  11. Thank you Cikgu... Semoga cikgu sekeluarga diberi rahmat Allah dan sentiasa di bawah lindunganNya.

    ReplyDelete
  12. terima kasih sdh saya jadikan rujukan

    ReplyDelete
  13. terima kasih cikgu...semoga apa yg cikgu bg ini mendapat balasan yg baik drpd Allah swt...

    ReplyDelete
  14. Terima kasih cikgu...semoga usaha murni cikgu ini akan mendapat rahmat dari Allah SWT dan semoga kehidupan cikgu sekeluarga akan dirahmati...insyaAllah

    ReplyDelete
  15. salam 1 Malaysia, cikgu :) ..kalau ada rph pendidikan kesenian untuk elemen dunia muzik tahun 2 semakan 2018,boleh kongsi tak cikgu..

    ReplyDelete
  16. salam 1 Malaysia, cikgu :) ..kalau ada rph pendidikan kesenian untuk elemen dunia muzik tahun 2 semakan 2018,boleh kongsi tak cikgu..

    ReplyDelete
  17. Terima kasih banyak cikgu...Saya memang memerlukan RPT dlp utk tahun 2...memang terbaik lah cikgu..
    kalau ada RPT dlp sn tahun 2 yang terbaru minta tolong upload kalau ada ya cikgu...
    Semoga cikgu sentiasa dimurahkan rezeki...

    ReplyDelete
  18. Assalamualaikum.
    Jazakumullah Khairan Kathira.. bahan yang disediakan banyak membantu rakan seperjuangan.. semoga allah mempermudahkan segala urusan cikgu khasnya dan amnya semua rakan rakan guru sekelian

    ReplyDelete

AKADEMI YOUTUBER MALAYSIA

Tentang Saya

Seorang yang mudah menerima perubahan sekeliling, mesra dan ceria. Sikap ingin tahu, suka mencuba dan bereksperimen menjadikan inovasi sebagai satu medium untuk membantu murid-murid khususnya. Yakin dan berani mencuba dalam apa juga bidang termasuklah bidang yang baru dan terkini. Kreatif dan Inovatif telah terbukti menjadi sebahagian daripada resipi kejayaan menjadi Guru Inovasi pelbagai pertandingan yang diikuti. Suka dan gemar berkongsi maklumat terutamanya dalam bidang pendidikan menjadikan semangat dalam berkarya.